torsdag 25 mars 2010

Korttillverkning

I och med mitt inköp av Ultimate Pro, så har jag bestämt mig för att lägga skapandet av LO åt sidan ett tag, för att satsa lite mer med korttillverkning under en period. Det här med att tillverka kort har jag dock, verkligen, legat lågt med hittills, så det skall bli riktigt kul att ge sig på det området - samtidigt som jag redan nu kan känna frustrationen över att inte lyckas få det som jag önskar...! På Handarbetas träff i höstas, gav jag mig emellertid på en lite mer avancerad kortvikning för första gången, och det slog mig att jag aldrig visat upp det här, så jag tänkte: "Bättre sent än aldrig":


Det blev aldrig att jag postade julkortet... Sådan är jag...

Jag gillar vikningen på de här typen av kort, så sådana kommer jag att försöka göra ganska många av, till helgen (påskkort dock, inte julkort...)! Jag gillar även att använda foton i den här typen av kort - det blir mer personligt så. Dock kommer jag nog satsa ganska mycket även på stämplade motiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar