lördag 30 juli 2011

Man kan ju tro att jag har lagt ner...

...men det har jag inte. Jag tar mig bara inte tid att pyssla längre.

Mycket beror det nog på att vi håller på att göra om i vårt gamla arbetsrum - det skall nämligen bli vårt sovrum, så att Tifa kan få det rum som är vårt sovrum nu. Detta, i sig, innebär att den lilla pysselhörna jag har haft, kommer att i det närmaste försvinna. Eller ja, den kommer krympa drastiskt i alla fall. Skrivbordet kommer att behållas och det kommer att få stå i vårt sovrum, men sovrummet är inte tillräckligt stort för att jag skall kunna breda ut mig som jag har gjort hittills (trots att jag knappt haft något utrymme som det har varit...).

De pysslare som har en egen hörna - alternativt ett helt rum! - förstår nog inte hur bra de har det... Man tycker nog alltid att man har för lite utrymme, men när sådana tankar kommer så kan man tänka på mig, haha! För bövelen, jag har mitt material nerplockat i en väska, och på sin höjd ett skrivbord att ha saker på. Ja, och så mappvagnen förstås... Men frågan är om den överhuvudtaget kommer att få plats i sovrummet...

Nå väl. Tänk, vilka vansinniga I-landsproblem man kan ha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar