söndag 3 juli 2011

En fiffig anslagstavla!

För ganska länge sedan blev jag förälskad i en anslagstavla som Cissi hade gjort av ett gammalt fönster, och jag har sedan dess suktat efter ett tillfälle att själv få möjlighet att göra en. Och nu när pappa för fullt håller på att röja hemma för att flytta till nordligare breddgrader, så har han sparat ett gäng gamla - urvackra! - fönsterramar till mig! Han har till och med knåpat ihop grunden till en liknande anslagstavla, åt mig! Det är en del småfix kvar med den, bland annat skall den svarta färgen målas över med svart kritfärg och mittenrutan skall kläs in i tyg med en bit skumgummi under, så att man lätt kan fästa saker där med nålar.


Den understa rutan är klädd med hönsnät, så att man lätt kan sätta upp kort och liknande! Visst blir det fiffigt!


Själva ramen kommer naturligtvis att få vara som den är, då den - enligt mig - är absolut vackrast obehandlad!

Published with Blogger-droid v1.7.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar