fredag 29 oktober 2010

I morgon smäller det!

Japp! I morgon smäller det; jag, Tifa och Cissi skall på höstens stora mara inne i Stockholm och det skall bli så sjukt kul! För Cissis del blir det tredje gången i ordningen, men själv har jag tappat räkningen på hur många gånger jag deltagit. Och det är verkligen i grevens tid jag kommer iväg på något dylikt, för jag har inte scarappat ett enda alster sedan maran i våras! Det är ju i det närmaste en skandal! Visst, jag har gjort ett gäng tackkort (vilka jag fortfarande ligger efter med, så gissa om jag kommer att tillverka sådana i helgen...?), men det är inte samma sak att göra kort... Layouter är mer min grej, liksom.

I skrivande stund har jag just tagit en liten paus i förberedelserna inför i morgon och jag måste verkligen säga att så här organiserad har jag nog aldrig varit inför en träff! Jag har skrivit ut de foton jag skall scrappa, valt ut vilka layouter jag skall köra efter (det, kan jag säga, har aldrig hänt! Jag brukar alltid köra på "fri hand"....), jag har valt ut vilka papper jag skall ha till respektive kort och nu står jag i startgroparna att välja ut vilka huvudsakliga dekorationer jag skall ha. Allt detta kommer delas upp i tre "kit" så att jag har allting ordnat och bara kan sätta igång när vi väl är på plats. Smart va?! Jag komemr naturligtvis även ha lite "extra" med mig - och så verktygen jag har, såklart - men jag kommer helt klart inte alls ha lika många pinaler med mig som tidigare. Det känns sjukt bra!

Jag har ju tidigare tänkt att jag skulle göra en egen "min första bok" till Tifa, men jag har nog bestämt mig för att låta bli det... Jag har inte kommit på riktigt hur jag skulle vilja göra den, så jag är rädd att det mest bara skulle bli pannkaka och ett oavklarat projekt; jag kommer därför att köra på att göra ett utförligt vanligt album till henne, istället. Det får duga. Om ingen slänger till mig några sjukt bra idéer så här i sista sekund... *hint hint*

Nähä... Om jag skulle ta och fortsätta packa ihop mig inför i morgon? Jag har ju fortfarande inte valt ut vilka dekorationer jag skall ha, och det är ju nästan det roligaste....

1 kommentar:

  1. jag gjorde en bok av mitt examensarbete hos www.solentro.se, de har också har en "min första bok"-sida, det kanske kan vara något!

    oavsett så tror jag det är uppskattad grej att ha i framtiden.. lycka till!

    SvaraRadera